News: Mugen MBX7 Official Release
Pagina 1 di 1
News: Mugen MBX7 Official Release
Dopo l'anteprima di Domenica (ieri), ecco oggi la relase ufficiale da parte della Mugen Seiki.
L'azienza giapponese "Mugen Seiki" ed il proprio gruppo di progettazione hanno sviluppato la nuova macchina in base a precise idee: aumentare la velocità in curva, aumentare la trazione, abbassare il centro di gravità, il tutto continuando a mantenere alto lo standard qualitativo Mugen.
Tra le altre novità troviamo la trasmissione alleggerita, rispetto alla precedente, con coppie coniche anteriori e posteriori fresate, come i freni e il serbatoio dotato di sistema di pescaggio della miscela con il pendolo (a mo di Losi 8ight).
La nuova MBX7 sarà disponibile per la vendita nei primi giorni di Dicembre 2012.
MBX7 Features:
• 3mm A7075 hard anodized chassis
• Lightweight spur gear
• Lightweight conical gears
• Straight cut conical and ring gears
• Specialized designed front upper and lower suspension arm, front hub carriers, rear suspension arms and hub carriers.
• Fully adjustable steering with new geometry, servo saver and ackerman plate.
• 15mm hard anodized threaded shocks with 3.5mm shock shaft and rubber shock boots
• 5mm A7075 aluminum front shock tower
• 4mm A7075 aluminum rear shock tower
• 5mm A7075 aluminum lower suspension mounts for optimized geometry
• Specialized brake system with new brake cam front/rear brakes, brake linkage and brake disc
• Small composite molded receiver box & low center of gravity battery holder
• Special designed fuel tank with an internal fuel clunk pick up
• E0710 heavy duty aluminum clutch shoes
• Stylish mid-cab body
• High down force wing which is adjustable front to back
Fonte: www.mugenseiki.co.jp
L'azienza giapponese "Mugen Seiki" ed il proprio gruppo di progettazione hanno sviluppato la nuova macchina in base a precise idee: aumentare la velocità in curva, aumentare la trazione, abbassare il centro di gravità, il tutto continuando a mantenere alto lo standard qualitativo Mugen.
Tra le altre novità troviamo la trasmissione alleggerita, rispetto alla precedente, con coppie coniche anteriori e posteriori fresate, come i freni e il serbatoio dotato di sistema di pescaggio della miscela con il pendolo (a mo di Losi 8ight).
La nuova MBX7 sarà disponibile per la vendita nei primi giorni di Dicembre 2012.
MBX7 Features:
• 3mm A7075 hard anodized chassis
• Lightweight spur gear
• Lightweight conical gears
• Straight cut conical and ring gears
• Specialized designed front upper and lower suspension arm, front hub carriers, rear suspension arms and hub carriers.
• Fully adjustable steering with new geometry, servo saver and ackerman plate.
• 15mm hard anodized threaded shocks with 3.5mm shock shaft and rubber shock boots
• 5mm A7075 aluminum front shock tower
• 4mm A7075 aluminum rear shock tower
• 5mm A7075 aluminum lower suspension mounts for optimized geometry
• Specialized brake system with new brake cam front/rear brakes, brake linkage and brake disc
• Small composite molded receiver box & low center of gravity battery holder
• Special designed fuel tank with an internal fuel clunk pick up
• E0710 heavy duty aluminum clutch shoes
• Stylish mid-cab body
• High down force wing which is adjustable front to back
Fonte: www.mugenseiki.co.jp
Argomenti simili
» News: New FX K5 DC official release
» News: VRC-PRO OFFICIAL BUGGY RELEASE 18 DECEMBER
» News: Mugen MBX7 Bug
» News: Una Mugen MBX7 da esposizione
» News: Comments On The New Mugen MBX7
» News: VRC-PRO OFFICIAL BUGGY RELEASE 18 DECEMBER
» News: Mugen MBX7 Bug
» News: Una Mugen MBX7 da esposizione
» News: Comments On The New Mugen MBX7
Pagina 1 di 1
Permessi in questa sezione del forum:
Non puoi rispondere agli argomenti in questo forum.